افزایش رتبه سایت

راه های زیادی برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل وجود دارد و هر متخصص سئو سعی می کند از این روش ها برای بالا بردن رتبه سایت خود در گوگل استفاده کند. موتورهای جستجوگر که بزرگ ترین آن ها گوگل نام دارد در واقع با استفاده از روش های مختلفی برای تعیین اینکه کدام سایت ها در صفحه اول نمایش داده می شوند استفاده می کنند.ما قصد داریم شما با روش هایی آشنا کنیم که اگر آن ها را رعایت کنید بدون شک شانس خود را برای نمایش در صفحه اول گوگل بالا خواهید بود. تمامی این تکنیک ها زیرمجموعه ای از اصول سئو هستند.

تکنیک ها و روش های افزایش رتبه سایت

بگذارید اول از همه به توضیح مبحث مهمی بپردازیم که امروزه همه ی افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کل مردم دنیا به نوعی با آن درگیر هستیند، SEO یا همان Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر است. اگر شما بخواهید در دنیای اینترنت و دیجیتال مارکتینگ به اصطلاح زنده بمانید و یا به فکر افزایش فروش و موفقیت های بیشتر هستید باید با مبحث سئو آشنا شوید و شروع به بهینه سازی سایت خود طبق فاکتور های رتبه بندی بکنید.

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم این است که سئو تنها بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو نیست بلکه هدف اصلی از آن بهینه سازی سایت برای کاربر است که بتواند با سایت ارتباط خوبی بگیرد و از اطلاعات آن استفاده کند. این مورد در سال های اخیر هدف اصلی شرکت گوگل بوده و رفته رفته الگوریتم های خود را به این سمت هدایت کرد و هم اکنون سایت هایی که پاسخگوی نیاز کاربران هستند در صدر نتایج گوگل ظاهر میشوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از روش های ارتقا رتبه گوگل آشنا شویم.

طراحی سایت با رعایت استاندارد های UX و UI

قطعا یکی از بهترین مواردی که در رضایت کاربران از صفحات وب دارند نوع طراحی سایت است. در سال های اخیر بهبود تجربه کاربری یکی از فاکتور های اصلی بهینه سازی سایت و ارتقا رتبه گوگل محسوب میشود چرا که گوگل در ابزار سرچ کنسول خود قسمتی برای این منظور به نام page experience اضافه کرده است تا صاحبان وبسایت ها بتوانند صفحات خود را بهتر آنالیز کنند.
شرکت طراحی سایت برزگران به عنوان یکی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ فعال و حرفه ای کشور شما را در زمنیه طراحی سایت و سئو سایت همراهی خواهد کرد تا بتوانید قله های گوگل را با قدرت و سرعت بالاتر فتح کنید.

تولید محتوای یونیک و کاربردی

بدون شک زمانی که کاربران در بستر اینترنت به دنبال چیزی هستند، سایتی که بتواند به تمامی پرسش ها و نیاز های آن ها پاسخ دهد را انتخاب میکنند فرقی ندارد محتوای شما؛ صوتی، متنی یا تصویری باشد باید بتواند به نیاز کاربر پاسخ دهد. از این رو گوگل به سایت هایی که محتوای یونیک تولید میکنند اهمیت بیشتری داده و به آن ها رتبه خوبی میدهد. البته این کل ماجرا نبوده و ما فقط خواستیم شما با قدرت و اهمیت تولید محتوا آشنا شوید.

نکته ای باید به آن توجه کنید این است که با گذشت زمان و بهبود الگوریتم های گوگل بخصوص الگوریتم Panda که خصوصا در این مسیر توسعه یافته است. تولید محتوای مناسب و کاربری یکی از مهم ترین فاکتور ها در بهینه سازی سایت ها است. همچنین گوگل به قدری پیشرفت کرده و باهوش شده است که کاملا موضوع محتوا را درک و نسبت به کلمه سرچ شده موضوعات مرتبط را نمایش میدهد.

بهبود سرعت سایت

اگر میخواهید بالا بمونید سرعت سایت خود را افزایش دهید، جمله ای که امروزه دهان به دهان در میان سئوکاران میچرخد دقیق همین است، سرعت سایت جز مهم ترین موارد تاثیر گذار در بهبود رتبه سایت است. الگوریتم های گوگل با پیشرفت خود به این درک رسیده اند که رفتار های کاربران را بررسی کرده و طبق آن نتایج را نیز بهینه میکنند. تصور کنید شما لینک 1 گوگل در کلمه طراحی سایت یا مدیریت سایت باشید ولی 30 ثانیه طول بکشد تا محتوای صفحه شما به کاربران نمایش داده شود آیا منتظر خواهند ماند و از صفحه شما با رضایت بیرون خواهند رفت؟

بدون شک خیر اینگونه نخواهد چرا که طبق آمار ها کاربران بعد از گذشت حداکثر 5 ثانیه و تاخیر در لودینگ سایت را ترک میکنند. حال گوگل با دیدن این شرایط و رفتار کاربران چرا باید سایتی که همه آن را زیر 5 ثانیه ترک میکنند در لینک اول نتایج خود قرار دهد؟ اگر میخواهید در نتایج جستجو دیده شوید پس به فکر بهبود سرعت سایتتان حتما باشید.

متا تگ ها یا همان meta tag

در ساختار کد نویسی صفحات هر صفحه برای خود دارای یک بخشی مجزا به نام HEAD است که در آن متا تگ ها قرار میگیرند. کاربرد اصلی این تگ ها ارائه اطلاعات منحصر به فرد آن صفحه به موتور های جستجو گر و نمایش برخی از آن ها در صفحات است. مگا تگ های TITLE و DESCRIPTION جز مهم ترین ها هستند که تایتل عنوان صفحه و دیسکریپشن توضیحاتی کوتاه و کلی از محتوای موجود درون صفحه را ارائه میکنند.

لینکسازی دقیق و اصولی

مبحث لینکسازی یکی از مهم ترین و البته پر بحث ترین مباحث سئو بوده و خواهد بود، دلیل اصلی آن این است که کرولر های گوگل با استفاده از لینک های موجود در صفحات به صفحات دیگر میروند و آن ها خزش میکنند. لینکسازی به دو قسمت لینکسازی در درون سایت و لینکسازی در خارج از سایت تقسیم بندی میشود.

شبکه های اجتماعی و فعالیت در آن ها

یکی از پرکاربرترین مکان ها در دنیای اینترنت شبکه های اجتماعی هستند، افراد زیادی در این بستر اقدام به تولید محتوا یا انتشار محتوای دیگران با یکدیگر میکنند و ارتباط برقرار میکنند. اگر شما بتوانید محتوای یونیک و کاربردی تولید کنید قطعا کسانی که به وبسایت شما می آیند مطالبتان را نیز به اشتراک خواهند گذاشت. از این رو گوگل در سال های اخیر توجه ویژه ای به فعالیت در این شبکه ها میکند و Social Signal نیز یکی از فاکتور های اصلی رتبه بندی صفحات محسوب میشود

برای ثبت سفارش بر روی دکمه ی بالایی کلیک بفرمایید تا به فرم ثبت سفارش منتقل شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button